Weer thuis!

Hallo trouwe lezers!

We zijn weer thuis!! En van veel mensen heb ik al commentaar gehad dat ik prompt ben gestopt met verhalen schrijven op het moment dat Klaas aangekomen is en we op reis gingen...... en dat klopt ook......!

Het lijkt erop dat ik in heel Australie juist die plekken uit heb gekozen waar geen internet verbinding was (stiekem ook wel errug lekker)....... In ieder geval hadden we nauwelijks gelegenheid om te internetten. Dus vandaar geen verhalen meer. Die kunnen jullie nu beter live horen met de foto's erbij! :-)

Heel kort in vogelvlucht:

Het was super dat Klaas eindelijk bij me kwam! Wat hadden we elkaar gemist! Gelukkig voelde het al heel snel alweer heel vertrouwd. We waren erg blij dat we weer samen waren! We mochten logeren bij Ashleigh en Kelly, zodat we niet samen in mijn vieze huis hoefden, super!! Na een paar dagen Melbourne verkennen (waarin ik Klaas de hele stad rond heb gesleept en aan iedereen heb voorgesteld, collega's, huisgenoten, etc), en een dagje met mijn oom en tante op stap naar een wijngaard (*hips*), vertrokken we in ons huurautootje (even wennen voor Klaas, links rijden!!) langs de kust over de Great Ocean Road, een schitterende kronkelweg met links de tirquoise zee met steile kliffen en rechts de bergen en af ten toe een stukje regenwoud.... prachtig! Daar hebben we 2 dagen over gedaan en onderweg allemaal mooie watervallen, regenwoudwandelingen en ... koala's gezien! Vanaf de Road staken we toen omhoog naar het Grampians National Park, een groot en ruig park, vol rotsen en watervallen waar we in het vakantiehuisje van mijn familie mochten verblijven. Prachtig! Hier struikelden we over de kangaroes, we hebben we wel 200 gezien, en ook mama-kangaroes met kleintjes in hun buidel, superschattig! Hier hebben we veel gewandeld en gehiked en prachtige watervallen gezien, die door de vele regen van dit jaar echt enorm waren.

Na een heerlijke eerste week vlogen we toen helemaal omhoog, naar Darwin het Northern Territory. Hier was het een heel ander klimaat: elke dag (en nacht) zo'n 35 graden! Hier gingen we 3 dagen op bush camping tocht, met een gids en 7 andere enthousiaste mensen. Dat betekende kamperen op zo'n 600 km van de bewoonde wereld, slapen onder de sterren en niemand in de buurt behalve krokodillen, slangen en dingo's. Wat een avontuur, en goed uitkijken want ongeveer alles om ons heen was ofwel dodelijk ofwel zeer pijnlijk bij aanraking (slangen, spinnen, rupsen, vliegen, krokodillen, zelfs planten!). Het was wel flink afzien: elke dag zo'n 8 km lopen/klimmen over rotsen bij 40 graden, maar wat geweldig. Onze gids wist allemaal verlaten plekken en steeds kwamen we na een-twee uur rotsklimmen dan bij een paradijslijk plekje waar meestal een waterval naar beneden stortte waar we dan onder, in de poel, konden zwemmen..... Er bestaat volgens mij geen beter gevoel dan totaal oververhit en bezweet na een klim van 2 uur in de hitte met kleren en al in een koele poel springen! Hier hebben we ook Aboriginal rockart gezien, van wel 10000 jaar oud. En de meest indrukwekkende uitzichtpunten, bovenop rotsplateaus.....

De laatste twee dagen in Darwin moesten we daar wel van bijkomen (overal spierpijn!) maar het was een onvergetelijke ervaring. Daarna vlogen we door naar Cairns, aan de oostkust. Vanuit daar huurden we weer een auto en reden we meteen nog verder noordelijk het Daintree Regenwoud in. Daar hadden we een super-idyllische B&B in het regenwoud gevonden. Ons huisje stond helemaal los van het hoofdgebouw, midden in het bos. Overal vogels, vlinders, gekko's en zelfs een python om ons heen! Geweldig.... hier hebben we veel wandelingen door het bos gemaakt en 1 dag een hele snorkeldag op het Great Barrier Reef gehad. Op die dag zijn we in een totaal andere wereld geweest. Wat een kleuren daar beneden! Wat een rijkdom aan visjes en koraal.... voor mij, als aquarium liefhebber, was het natuurlijk een waar Walhalla, maar ook Klaas die toch niet zo'n zwemfan is vond het fantastisch! :-)

Na een paar dagen goed bijkomen in het regenwoud vlogen we weer door naar Sydney voor onze laatste paar dagen. Daar hebben we weer lekker rondgelummeld en geluierd, lekker koffie drinken en naar het Opera House staren.... :-) Wel weer wennen, al die drukte en al die mensen na 3 weken in de wildernis! Na een lange maar zeer voorspoedige terugreis zijn we maandagochtend om half zes weer aangekomen. En gisteren meteen weer aan het werk... Nou ja, vooral emails wegwerken en verhalen vertellen! :-) Het is wel leuk om iedereen weer te zien en te spreken, hoewel ik voor mijn gevoel helemaal niet zo lang ben weggeweest. Het was zo ontzettend leuk dat de tijd echt gevlogen is. Zoveel gezien, zoveel gedaan. Het was een geweldige ervaring, iets dat ik nooit, nooit meer zal vergeten.

Bedankt iedereen voor alle leuke mailtjes en reacties! En voor het lezen van mijn verhaaltjes. Hopelijk kan ik iederereen binnenkort live ook weer begroeten!!